صلاحی: اقتصاد مقاومتی تنها نسخه شفابخش اقتصاد کشور است

پایگاه خبری تفرش:

صلاحی / نماینده تفرش

 نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس ‌شورای اسلامی گفت: راهکارهای اقتصاد مقاومتی در اولویت کاری دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد چرا که تنها نسخه شفابخش اقتصاد کشور است

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از آشتیان، عباس صلاحی عصر امروز در کارگروه تخصصی امور فرهنگی و اجتماعی استان مرکزی در آشتیان با اشاره به جایگاه و اهمیت هفته‌های فرهنگی اظهار داشت: هفته فرهنگی نشان دهنده توانمندی و ظرفیت شهرستان‌ها بوده که در این هفته مجالی برای عرضه و نمایش این توانمندی‌هاست و از سوی دیگر فرصتی را فراهم می‌سازد تا مشکلات را دیده و مورد بررسی قرار دهیم.

وی افزود: در شرایط پساتحریم که اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم نیاز است تا با حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و نیز حمایت از تولید ملی به رشد و توسعه اقتصادی دست پیدا کنیم.

وی افزود: در این میان مشکل بیکاری در میان جوانان آشتیان رو به افزایش بوده که این امر مهاجرت معکوس را به بار داشته و سبب این مهم نیز نبود زمینه‌های مناسب برای اشتغال جوانان است که آنان را وادار به مهاجرت به نقاط مختلف کشور کرده و به منظور رفع این مشکل راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی برای ایجاد اشتغال جوانان از خواسته‌های مردم این خطه است.

نماینده مردم تفرش، فراهان و اشتیان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سرمایه‌گذاران حاضر در تنها شهرک صنعتی آشتیان به سبب مشکلاتی که تحریم‌ها بر آن‌ها وارد ساخته قادر به پرداخت معوقات خود به بانک‌ها نیستند که بانک‌ها همکاری لازم در این زمینه را با سرمایه‌گذاران داشته باشند و به منظور افزایش رشد اقتصادی نیازمند حمایت از مشاغل خرد خانگی هستیم که در این رابطه کمیته امداد حضرت امام‌خمینی(ره) و صندوق کارآفرینی مهر امید می‌تواند سازنده باشد.

صلاحی با اشاره به مطالبات مردم آشتیان در بعد فرهنگ اضافه کرد: عملیات ساخت مجتمع فرهنگی سید "جلال‌الدین آشتیانی" از سال 84 آغاز شده و عملیات اجرایی آن کند پیش می‌رود بایستی روند تکمیل آن تسریع یابد تا شاهد باشیم آشتیان نیز با پیشینه و قدمت تاریخی خود در حوزه‌های علمی و فرهنگی بتواند قدم‌های سازنده‌تری بردارد.

وی افزود: کنگره سید جلال‌الدین آشتیانی که از شخصیت‌های مطرح جهان است با مساعدت و همکاری مسئولان ذی‌ربط هر چه زودتر برگزار شود تا بتوانیم این شخصیت را بهتر به دنیا معرفی کنیم، در بحث مرمت و بازسازی آثار باستانی و گردشگری از طریق ماده 180 اعتبارات مناسبی اختصاص یافته و امیدواریم امسال نیز این اعتبارات تامین شود.

نماینده مردم تفرش، فراهان و اشتیان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سامانه تلفن دیجیتال در روستاهای کردیجان و صالح آباد، تکمیل مجتمع ورزشی کردیجان، راه‌اندازی پاسگاه راهجرد - آشتیان، تکمیل محور راهجرد - آشتیان، بهره‌برداری از بیمارستان امام سجاد(ع) از دیگر مطالبات مردم آشتیان بوده که نیازمند مودت و یاری مسئولان است.

صلاحی با اشاره به ظرفیت‌های آشتیان بیان کرد: دانشگاه آزاد آشتیان از مراکز عالی علمی در استان بوده که با این وجود نیازمند راه‌اندازی تحصیلات تکمیلی در این مرکز هستیم، پروژه آبرسانی به روستاهای شرق آشتیان انجام گیرد چراکه 5 روستای این منطقه از آشتیان به کمبود آب مواجه هستند.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش,دکتر صلاحی,نماینده تفرش, | 19:4 | نویسنده : میثم اله وردی |